تاریخ انتشار: شنبه 1400/10/04 - 09:47
کد خبر: 418582

گزارشی از چهره‌ای ماندگار؛

سردار ایرلو از چهره‌های راهبردی غرب آسیا بود/ حذف چهره ها؛ هدف های منطقه‌ای جمهوری اسلامی را مخدوش نمی‌کند

سردار ایرلو از چهره‌های راهبردی غرب آسیا بود/ حذف چهره ها؛ هدف های منطقه‌ای جمهوری اسلامی را مخدوش نمی‌کند

سردار ایرلو که از چهره های تاثیر گذار راهبرد منطقه ای غرب آسیای جمهوری اسلامی ایران بود را کمتر کسی میشناخت و در رسانه ها و فضای مجازی نیز از او محتوای خاصی تولید نشده بود اما ایشان مسئول میز یمن در وزارت خارجه بود و پرونده یمن را به پیش میبرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی  ایران در بعد از انقلاب بر پایه منافع ملی و هویتی کشورمان سامان یافت . این راهبرد که از اول انقلاب و با فرامین حضرت امام مبنی بر  حمایت و پشتیبانی از مظلومین جهان بنا شد چهره های شاخص و گمنامی پرورش داد و تا حد امکان سعی بر آن بود که بی سرو صدا و با کمترین حاشیه راهبردهایی جمهوری اسلامی را اجرا و پیاده  سازی کنند. خلوص نیت و ایمان به هدف تنها گوشه ای از این مجاهدت پنهان این پرورش یافتگان مکتب خمینی و خامنه ای بود.

حذف چهره ها؛ هدف های منطقه‌ای جمهوری اسلامی را مخدوش نمیکند

کشور های بزرگ و موثر که هدف های خاص پیدا و پنهان در عرصه روابط بین الملل دارند همگی از این دست افراد و نیروهای وفادار دارند اما تمایز پیروان مکتب انقلاب اسلامی در گمنامی بود . سردار ایرلو که از چهره های تاثیر گذار راهبرد منطقه ای غرب آسیای جمهوری اسلامی ایران بود را کمتر کسی میشناخت و در رسانه ها و فضای مجازی نیز از او محتوای خاصی تولید نشده بود اما ایشان مسئول میز یمن در وزارت خارجه بود و پرونده یمن را به پیش میبرد.

کمک های بشردوستانه که بصورت متوالی به کشور یمن ارسال میشد با حمایت ها و کمک این چهره به سرانجام میرسید. در مقام قیاس به این شهید بلند مرتبه حاج قاسم یمن اطلاق میشد. شهادت این چهره که بارها مورد ترور و تهدید از جانب تروریست های غربی بود حتی به نقل از رسانه های معاند(رد یا تایید نمیشود) شب عملیات تروریستی ایالات متحده علیه سردار سلیمانی نیز همزمان مورد ترور نافرجام قرار گرفت ، نشان دهنده ی ارزشمند بودن و اهمیت دکتر ایرلو بوده است.

سردار ایرلو از چهره‌های راهبردی غرب آسیا بود/ حذف چهره ها؛ هدف های منطقه‌ای جمهوری اسلامی را مخدوش نمیکند

سربازان مکتب انقلاب اسلامی با این شعار در میدانها حضور پیدا می کردند که ما در هر حال به «احدی الحسنیین» (یکی از دو نیکی) می رسیم، یا پیروز می شویم و یا در راه خدا و اعتقاد خود شهید می شویم که این خود نوعی پیروزی است در هر حال برای مسلمانی که در میدان جهاد حاضر می شود شکست معنا ندارد که این خود علاوه بر تقویت اراده و دادن انگیزه، دشمنان را نیز متحیر و مرعوب می کند. امام علی(ع) درباره جهاد می فرمایند:«انّ الجهاد بابٌ من ابواب الجنّه فتحه اللّه لخاصّة اولیاءه ؛ جهاد، دری از درهای بهشت است که خداوند آنرا به روی خواص اولیاء خود باز کرده است» و حضرت امام خمینی (ره) می فرماید: (ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد).

جدا از مباحث اخلاقی و انسانی که جنگ یمن پیش اورده است، اهمیت و حساسیت مهره های باارزش جمهوری اسلامی ایران است که حذف و شهادت این چهره ها ضربه اساسی به راهبردهای نظام خواهد زد. البته که حذف چهره ها؛ هدف های منطقه ای جمهوری اسلامی را مخدوش نمیکند ولی قطعا  کیفیت و ظرافت عملی  که این  فرماندهان با تجربه بعد از سال ها مجاهدت بدست آورده اند و کوله بار تجربه و ازمون های دشواری که از سر گذرانده اند اگر در یک پروسه اموزش و انتقال تجربه  به نیروهای جانشین انتقال پیدا نکند صدمات جبران ناپذیری به اهداف و روندهای منطقه ای جمهوری اسلامی وارد میکند.

گزارش از امیرعلی یگانه - پژوهشگر روابط بین الملل

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
ساحلی‌بازان والیبالیست ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند
درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس
ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
طلای جهانی پس رفت
صداوسیما ادعای هک را رد کرد
واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین
دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی
نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
۱۴ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی
انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
تلسکوپ فضایی هابل به زندگی برگشت
وحیدی: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top